منتخبین مرداد ۱۴۰۴
بهترین آگهی تلویزیونی
بهترین آگهیهای تلویزیونی مرداد ۱۴۰۴ به انتخاب داور مهمان
رتبه اول تیزر 38 ثانیهای با سلام است با محتوای بصری دستی و کات اوت انیمیشن (Cut-out Animation) که حسِ دستساز، صمیمی، ساده و قابل فهم را منتقل میکند. ایده بصری خلاقانه و متمایز دارد و از نقطه نظر طراحی و تولید کیفیتِ خوبی را دارد. نورپردازی و قاببندی تمیز است، رنگها محدود و هدفمند انتخاب شدهاند (سفید / قهوهای کارتن / آبی طراحی خط). کیفیت تصویربرداری خوب است. رتبه دوم تیزر برند الیت با محصول نودالیت است. این تیزر از نظر فنی با ثبات، استاندارد و قابل اعتماد است. تدوین ساده و روشنایی پایدار باعث میشود حرفهای به نظر برسد. از نظر استراتژی، تمرکز روی پیام واحد و کوتاهی زمان باعث میشود برای مخاطب خسته کننده نباشد. پیام مستقیم و بدون حاشیه با ریتم جذاب به اثربخشی بالا در انتقال پیام آگهی کمک کرده است. برای افزایش اثرگذاری، از عناصر بصری خلاقانهتر (گرافیک، موشن وجلوههای تصویری) استفاده کرده است. رتبه سوم تیزر محصولات کلور است. این تیزر در 5 ثانیه اول یک شروع قوی را به همراه دارد. در ادامه پیام برای مخاطب واضح و شفاف است. ریتم سریع و کات های جذاب باعث تنوع بصری شده اند. CTA کوتاه در پایان ویدئو محتوای این تیزر را برای مخاطبین شبکه های اجتماعی جذاب تر کرده است. محتوا با آرکیتایپ برند همخوانی دارد و حس اعتماد را در مخاطب ایجاد می کند.
بهترین آگهی رادیویی
بهترین آگهیهای رادیویی مرداد ۱۴۰۴ به انتخاب داور مهمان
ملاک های انتخاب یک تیزر رادیویی خوب شامل میزان شفافیت و قابل فهم بودن پیام تبلیغاتی برای مخاطب،تازگی ایده، جذابیت در روایت و پرهیز از کلیشهها.کیفیت صدا، افکتها، موسیقی و ترکیب صوتی حرفهای،انتخاب درست گوینده و هماهنگی لحن با موضوع و مخاطب؛ انسجام و همافزایی بین متن، صدا، موسیقی و پیام. بهرهگیری مؤثر از ظرفیتهای صوتی و ایجاد تصویر ذهنی، قدرت بهیادماندن برند و تثبیت آن در ذهن مخاطب،دعوت به اقدام (CTA) وهمخوانی محتوا و لحن با ویژگیهای مخاطب مورد نظرمی باشد. با توجه به شاخص های فوق تیزرهای رادیویی منتخب به شرح زیر معرفی می گردد: • پیام رسان روبیکا • بیمه ازکی • فلای تودی